Ångerrätt och retur

Frakt och leverans

Leveranstiden är normalt 2–4 arbetsdagar, räknat från dagen efter då beställningen gjordes, förutsatt att vi har varan i lager. När varan har lämnat vårt lager övergår leveransansvaret till fraktbolaget som levererar din order inom utsatt tid. LetMeRepair kan inte lämna någon leveransgaranti för varor som inte finns i lager vid beställningstidpunkt eller för varor som har lämnat vårt lager. Det betyder att den totala leveranstiden kan bli längre än vad som anges som normalt för valt fraktsätt, om transportören själv orsakar en försening.

När vi har skickat iväg din order får du en leveransbekräftelse med kollinummer till din e-postadress.

Kollinumret kan du använda för att spåra din leverans hos fraktbolaget.

Leveranssätt

Leverans av beställda varor sker med den valda tjänsten, FedEx eller PostNord.

Postpaket (49 SEK)
Leverans till utlämningsställe – Postnord
Försändelsen anländer till ditt närmsta Postnord-ombud, t.ex. en närliggande livsmedelsbutik.
En SMS-avi skickas ut med information om var du kan hämta ditt paket. Paketet ska hämtas inom 14 dagar för att förhindra att det går i retur.

Hempaket (135 SEK)
Hemleverans – FedEx
Leverans sker helgfri vardag. FedEx kontaktar dig för att boka utkörning. På de flesta orter kan man välja dag- eller kvällsleverans, men på vissa andra orter kan man endast få paketet levererat på antingen dagen eller kvällen. För att kontrollera vad som gäller för din ort bör du kontakta FedEx på 0200 252 252.


Returfrakt

Sverige PostNord 109 SEK

Danmark PostNord 149 SEK

Transportansvar 


Om varan skadas eller kommer bort under transporten från oss till dig är det vi som är ansvariga. Vid en eventuell retur till oss är det du som kund som är ansvarig för godset.

Transportskador

Om produkten är skadad vid leveranstillfället bör detta anmälas omgående till LetMeRepair. För att vi ska kunna reklamera skadan gentemot vår transportör behöver vi anmäla transportskadan inom 1-3 dagar. Vi är därför tacksamma om du anmäler skadan inom denna tid. Detta gäller såväl synliga som dolda transportskador och det är därför viktigt att du packar upp och kontrollerar att produkten är felfri så snart som möjligt efter mottagandet.
Om skadan är synlig är det enklast om du anmäler detta direkt till chauffören vid mottagandet av försändelsen. Tänk på att alltid spara emballaget för att reklamationen ska kunna hanteras korrekt.

Ej utlöst order

Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid ej uthämtade paket (returfrakt, expeditionskostnad etc.). Därför tar vi ut en avgift på 249 kr inklusive moms om ett paket inte hämtas ut. Försändelsen ligger hos postombudet i 14 dagar innan den returneras till oss. Observera därför att om du ångrar ett köp och vill returnera varan, behöver du först hämta ut paketet och därefter returnera enligt beskrivningen nedan. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten.

 

Leveransförsening

Du har rätt att häva ditt köp utan extra kostnad vid eventuell försening mot utlovad leveranstidpunkt. Kontakta oss då via hemsidan

Retur, ångerrätt och garanti

Så returnerar du en vara

Returnera en vara genom att följa dessa steg:

  1. Kontakta oss via vårt kontaktformulär (klicka här). Se till att du inkluderar komplett adressinformation samt ordernumret (börjar på #). Vi återkommer sedan med en retursedel.
  2. Lägg tillbaka varan du vill returnera i dess originalförpackning. Försegla paketet noggrant.
  3. Fäst returfraktsedeln ovanpå den gamla fraktsedeln.
  4. Lämna in paketet på ett PostNord-ombud. Spara kvittot som returbevis.

Du får pengarna tillbaka senast 14 dagar efter att vi har mottagit paketet.

Det är du som kund som har ansvaret för att dina returvaror kommer till oss. Notera därför paketets kolli-ID när du skickar paketet från ditt ombud, och be om ett kvitto om du inte får ett. Om du skickar varan med egen fraktsedel måste du se till att använda en tjänst så att paketet hamnar direkt hos oss och inte till paketombud, du måste också se till att märka paketet tydligt med ordernumret och anmäla retur till oss.

Returfraktkostnaden på 109 SEK dras av automatiskt från ditt återbetalningsbelopp.

Har du en obetald faktura för din order är det viktigt att du själv flyttar fram förfallodatum. Det gör du på www.klarna.se eller genom att ringa 08-120 120 10.

Om produkten är skadad, om du inte har fått din retursedel eller om du har några andra frågor, kan du alltid kontakta oss via vårt kontaktformulär (klicka här).

Så byter du en vara

Om du önskar byta din vara till en annan ska du returnera varan enligt instruktionerna ovan och lägga en ny beställning på den vara du önskar. När vi har hanterat din retur får du pengarna tillbaka minus returfrakt. Se ovan för returvillkor och priser på returfrakt.

Om du vid köptillfället har använt en rabattkod, mängdrabatt eller liknande, måste du kontakta kundservice för att få ersättning så att du kan beställa på nytt.

Ångerrätt

När du handlar hos oss har du rätt att öppna och testa din produkt. En avgift på upp till hela produktens värde kan dras av från din återbetalning om produkten returneras i försämrat skick.
Om du ångrar ditt köp kan du returnera produkten och få pengarna tillbaka. Du har ångerrätt i 14 dagar och ångerfristen gäller från dagen då du mottar din produkt.